Home / Pers / Inwijdingen / Inwijdingen-laaste nieuws / 22/06/2016 : inwijding project "48"

22/06/2016 : inwijding project "48"

Voor meer info & contact :

Marie-Noëlle Livyns – Verantwoordelijke Communicatie BGHM

Tel: 02/533.19.92 of 0497/599.780

mnlivyns@bghm.irisnet.be

Inwijding van het kunstproject "48" van OVM Comensia in de Peterboswijk

Programma "cultureel 101% " van de BGHM

48 portes

Op 22 juni 2016 vond de inwijding plaats van het kunstproject « 48 » in blok 6 van het sociale woningcomplex Peterbos te Anderlecht.

Na het succes van hun vorige kunstproject in de gangen van blok 2 van Peterbos zetten kunstenaars Lucie Soufflet en Dominique Cuvelier hun werk voort met een nieuw kunstwerk in blok 6 het Peterbospark. Het kunstwerk zorgt voor een lichtspel dat dankzij het gebruik van muurtegels met reliëf tot stand komt.

48 2

« 48 » is een project dat aangestuurd wordt door het programma « artistiek 101% » van de BGHM.

Het programma staat in voor de verwezenlijking en de productie van eigentijdse kunstwerken die in sociale woningen tot stand komen dankzij de samenwerking met de bewoners.

Brigitte DE PAUW, Voorzitter van de BGHM hecht veel belang aan het harmonieus samen leven in de wijken: « Een kunstwerk dat samen met de bewoners werd uitgewerkt en dat tegemoetkomt aan hun vraag naar een rustige en heldere gemeenschappelijke ruimte heeft de sociale banden tussen de buren van dat gebouw met 48 appartementen aangehaald ».

De inwijding vond plaats in aanwezigheid van vertegenwoordigers van het Kabinet van mevrouw Céline FREMAULT, Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering belast met Huisvesting, mevrouw Brigitte DE PAUW, Voorzitter van de BGHM, de heer Hubert KATTEUW, Ondervoorzitter van Comensia, de heer Guy LEVACQ, Ondervoorzitter van Comensia en de heer Jean-Louis PIROTTIN, Directeur-generaal van Comensia.

Voor meer informatie verwijzen wij u naar onderstaande links:

Technische fiche
Uitnodiging
Flyer projet « 48 »

De BGHM is de Brusselse Gewestelijke Huisvestingsmaatschappij. Zij is hoofdzakelijk bevoegd voor openbare huisvesting met sociaal overwicht en houdt toezicht op de openbare vastgoedmaatschappijen (OVM’s) die op het grondgebied van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest actief zijn.  Voor meer informatie : www.bghm.irisnet.be

Document acties