Home / Presse / Communiqués de presse / 12/05/2016 : Inwijding van het gebouw « Huidevetters » bij de Brusselse Woning

12/05/2016 : Inwijding van het gebouw « Huidevetters » bij de Brusselse Woning

Brussel, 12 mei 2016

13 mei 2016

11.30u

Adres:

Huidevettersstraat 89

Meer info & contact:

Marie-Noëlle Livyns – Communicatieverantwoordelijke BGHM
Tel : 02/533.19.92 of  0497/599.780
mnlivyns@bghm.irisnet.be

Inwijding van het gebouw « Huidevetters » bij de Brusselse Woning

Op vrijdag 13 mei 2016 vindt de inwijding plaats van het project « Huidevetters » van de Brusselse Woning. Het project omvat 4 nieuwe sociale woningen en een gemeenschapszaal.

Tanneurs 1

« Huidevetters » is een nieuwbouwproject van het Gewestelijk Huisvestingsplan van de BGHM dat ook wordt ondersteund door de Stad Brussel.

Het gaat om twee appartementen met 2 slaapkamers, één appartement met 3 slaapkamers en één appartement met 4 slaapkamers in de Marollenwijk, die aan het sociale woningpatrimonium van de Brusselse Woning worden toegevoegd.

Brigitte DE PAUW, Voorzitter van de BGHM, is opgetogen dat er zoveel nieuws te melden valt over de gewestelijke openbare huisvesting:  « Drie weken geleden waren we in de Modelwijk in Laken voor de inwijding van 60 woningen die in het kader van het Vierjarenplan voor renovatie van de BGHM werden gerenoveerd.  De week daarvóór, op 15 april, hebben we 15 innoverende woningen ingewijd in de Schaarbeekse Brabantwijk, in het kader van het Gewestelijk Huisvestingsplan. Vandaag worden de 4 sociale woningen en de gemeenschapszaal van het project « Huidevetters » in de kijker gezet.   Binnen enkele dagen zullen we het hebben over de aankoop van het kantoorgebouw « Luttrebrug » in Vorst (ex Diamond Boart) dat tegen 2018 onder meer plaats zal kunnen bieden aan een zeventigtal woningen.  Binnenkort worden er 8 passieve sociale woningen ingewijd in de Pluimstraat.  En iets later is het ten slotte de beurt aan bijna 80 sociale woningen en 5 sociale woningen voor PBM's in de Reyerswijk.

Tot slot wil ik ook nog eens meegeven dat we bij de BGHM bezig zijn met de voorbereiding van het vierjarenprogramma voor renovatie 2018-2021 en met een investeringsprogramma bis - ook voor renovatie - voor de jaren 2016-2017 ».

Het project wordt ingewijd in aanwezigheid van de heer Philippe CLOSE, Schepen van Toerisme, Personeel en Financiën als vertegenwoordiger van de heer Yvan Mayeur, Burgemeester van de stad Brussel, mevrouw Brigitte DE PAUW, Voorzitter van de BGHM, de heer Fabrice CUMPS, Ondervoorzitter en Afgevaardigd bestuurder van de BGHM, de heer Khalid Zian, Voorzitter van de Brusselse Woning en een groot aantal vertegenwoordigers van de raden van bestuur en het personeel

Voor meer informatie verwijzen wij u naar onderstaande links:

Technische fiche

Uitnodiging

De BGHM is de Brusselse Gewestelijke Huisvestingsmaatschappij. Zij is hoofdzakelijk bevoegd voor openbare huisvesting met overwegend een sociaal karakter en houdt toezicht op de openbare vastgoedmaatschappijen (OVM’s) die op het grondgebied van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest actief zijn.

Document acties